Pages

06 February 2012

Би яруу найргийг хүний оюун санаа, сэтгэлгээн дэх ер бусын ертөнцөө сэрэл мэдрэмж авъяас ур чадварынхаа тусламжтайгаар бичгийн өв соёлд нийцэхүйцээр тунхаглахыг хэлдэг гэж ойлгодог, итгэдэг. Мэдээж утга зохиолын ертөнц өөрөө тэр чигээрээ гоо зүйтэй байхаас гадна итгэл үнэмшилээр тоглодог эмзэг салбар. Би яруу найргийн сэрж мэдэрч бүтээхүйн гайхамшигт шунан дурласанаар өөртэйгөө ижил олон итгэл үнэмшилээрээ бамбар болгон яваа эрэлч хайгуулчидтай нүүр тулж байнам.

Тэдгээрийн нэг Гуулин улсын найрагч Чүэ Дун Ху эрхэмтэй танилцсан маань саяхан. Дорно дахины болоод бурханы гүн ухааныг орчин үеийн яруу найрагт гайхамшигтайгаар сүлэн авч явдагаараа Гуулин улсын найрагчид дундаа нэр нөлөө бүхий хүн байх. Тэгээд энэ хүний хэд хэдэн шүлгийн орчуулгыг хянан тохиох боломж надад олдсоныг би яруу найрагт цаг заваа зарцуулдаг та бүхэнтэй хуваалцаж байна.



최동호

Чүэ Дун Ху / Ph.D /

1948 онд БНСУ-ын Кёнги аймгийн Сүвонь хотод төрсөн.
Корёо Их сургуулийн профессор, ахисан түвшний
сургалт хариуцсан захирал.

Яруу найрагт ээлтэй Утга зохиолын холбооны тэргүүн.
Утга зохиол шүүмжлэгчдийн холбооны дэд тэргүүн.
Яруу найрагчдын холбооны дэд дарга.

- 1976 онд “Шар шороон шуурга”
- 1988 онд “Өглөөний бичгийн ширээ”
- 2002 онд “Бөмбөгөөр тоглогч лам” шүлгийн түүвэр,

- 1985 онд “Шинэ үеийн шүлэг яруу найргийн хандлагын түүх”
- 2000 онд “Дижитал соёл ба эх байгаль шинжлэлийн яруу найраг”
- 2006 онд “Шаварт диваажин дахь яруу найргийн шившлэг” зэрэг нэг сэдэвт судалгааны бүтээлүүд хэвлүүлсэн ба Солонгосын 100 жилийн шилдэг яруу найраг түүвэрт бүтээл нь оржээ.


Ногоон навч

Намар орой
Цонхны цаана бороо шаагина
Норсон хар гэзэгээ
Салхинд хийсгэсэн
Нэвт ширтсэн гүн харцтай
Харанхуй тасалгаанд би тулгарлаа

Гандаж амжаагүй
Ганц ногоон навч
Цонхонд наалдан
Цоргисон харцаар
Намайг ширтнэм
Алс сурч буй охины минь
Алга шиг бяцхан навч
Бороонд ч тэр
Салхинд ч тэр
унахгүй намайг ширтсээр...



/ дашрамд дурдахад “ГОО ДАЛЬ” сэтгүүлийн 2012 оны 02-р сард хэвлэгдэн гарч буй шинэ дугаар дээр энэ эрхэмийн шүлэг хэвлэгдсэн болно. /


1 comments:

Unknown said...

өө сэтгүүлд хэвлэгдчихээ юу